17 Ocak 2010 Pazar

Kerem Misali

Sayılmaz dertlerin durağı oldum
Bir gör şu halimi verem misali
Saray Bosna, Kıbrıs, yanıyor Kerkük
Burda yanan benim, Kerem misali

Sahipsiz şu yurdum gençliğim yetim
Horlanır yurdumda mazlum milletim
Esir Müslüman’ım yok hürriyetim
Çekilmez dertlerim verem misali

Meriç mahzun, Sava kanlı akıyor
Ceyhun, Seyhun, Tuna hasret kokuyor
Fırat ayaklanmış bize bakıyor
Yusuf’u kaybetmiş, Yakup misali.

Esir yaşanmıyor ölüyüm sanki,
Hilal’e aşığım bir gör inan ki,
Çile çekmekteyim öyle yaman ki,
Şirin’e aşığım Ferhat misali.

Gariban Kerküklüm destek ararken,
Kimse sahip çıkmaz mazlum ağlarken,
Çin’de zulüm gören Öz Türkmen’im ben,
Hem yetim, hem öksüz, garip misali.

Esir yaşanmıyor, ölüyüm sanki,
Hilal’e aşığım bir gör inan ki,
Çile çekmekteyim öyle yaman ki,
Sabırla denenmiş Eyüp misali.

Hâla Türkistanlım esirdir Çin’e,
Bu nasıl insanlık, ne bitmez çile,
Şu vahşi Avrupa seyreder zulme,
Sırp zulmünde esir, Boşnak misali. 



Halit KILIÇ
İlim,Kültür ve Sanatta ÇINAR
Yıl:15 Sayı:151

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder